FORUM HYPER JOINT

JOINT
temat:    3/23  


jar3k


guns for show knives for a pro
postów: 2706
 25.09.2010 01:10

Premierowy odcinek nowego programu za nami, a wątku jeszcze nie ma, więc czas najwyższy taki stworzyć. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale temat chyba powstał, tylko został unicestwiony przeprowadzką serwera...

Jak na pierwszy raz było OK. 4/6. Taki "publicystyczny", traktujący o grach program był potrzebny. Szczerze mówiąc wolałbym więcej informacji "poza growych", czy też "około growych", niż porównań w stylu Mafia - Godfather, Mafia - Goodfellas. Było to trochę..., że tak powiem trywialne. Oczywista oczywistość jak mawiał pewien polityk.
Choć rozumiem, że na początek nie można walnąć z "grubej rury" i porównywać gry "X" do japońskiej mitologii, etc. To tylko moje odczucie, komuś mogło to przypaść do gustu.

Bardzo dobra akcja z Kane and Lynch. Grę znam tylko z dema i inf. w sieci, ale fakt faktem - montażu nie powstydziłby się żaden reżyser. Ciekawy wątek, który moim zdaniem warto rozwijać.

Fajnie, że zaproszono pana (sorki, ale nie pamiętam nazwiska) z kanału Filmbox, który (z tego co pamiętam) prowadzi program o premierach filmowych. Wszak od takiego programu wymagamy wiedzy... eksperckiej.

 

smileperience


ENIAC
postów: 43
 26.09.2010 18:19

jar3k napisał 25.09.2010 01:10 
Fajnie, że zaproszono pana (sorki, ale nie pamiętam nazwiska) z kanału Filmbox, który (z tego co pamiętam) prowadzi program o premierach filmowych. Wszak od takiego programu wymagamy wiedzy... eksperckiej.

Zgadzam się.Ale chyba nie chodzi nam o tzw "kłodę", czyli informacje i informacje.Dobrze, że dodano ciekawostki i porównania.
Ja bym powiększył ten program (w miarę możliwości) o sekcję tak zwanych "easter egg`ów", na przykład kilka takich obrazków, przesłanych przez widzów czy też przez samą Redakcję.

 

rudy102202


NextGen
postów: 861
 01.10.2010 15:14

Premiera była, a rudy jej nie pilnował, nieładnie.
Ale mam szanse nadrobic dzisiaj :)

 

Bochen


ENIAC
postów: 3
 03.10.2010 22:15

Mnie również programik przypadł do gustu i wyczekuje już drugiego odcinka. Spojrzenie na gry nieco z innej strony. Ciekawy jestem co przyniesie w dalszych odcinkach. :)

 

Argon


NextGen
postów: 1029
 09.10.2010 23:48

Program naprawdę jest fajny, interesujący i przede wszystkim - dobrze zrobiony. W zasadzie nie lubię oceniać jakiegokolwiek programu po pierwszym odcinku ale tym razem po prostu czuję, że program jak najbardziej się przyjmie. Ekipa HYPER-a strzeliła w "tradycyjną dziesiątkę" uruchamiając ten program :)
Co można powiedzieć o 1-szym odc.? Obejrzałem go w dniu jego premiery i był wręcz ciekawy. Inne spojrzenie na grę, porównanie do filmu... w sumie rewelacja.
Co przyniesie kolejny odcinek? zobaczymy :)

 

Czoki


ENIAC
postów: 1
 14.10.2010 23:57

No, odkąd jestem na studiach to tak trochę ciężej się Was teraz ogląda... Na całe szczęści trafi się od czasu do czasu taka perełka jak ta tu na Waszej stronie.

Program fajny, ale czy w pełni wykorzysta swój potencjał? Skoro podchodzimy do gier od tej innej strony to chętnie poruszyłbym też takie tematy jak: jakie są zależności pomiędzy grą, a filmem, dlaczego treści z gier przeniesione na ekran kin nie zawsze się sprawdzają i odwrotnie; czy gra jest sztuką i jeżeli tak to jakie cechy ku temu wskazują? Na przykład jest bardzo ciekawy felieton Juliusza Konczalskiego pod tytułem "Rzecz o interaktywnym wideo", gdzie autor starał się odpowiedzieć na pytanie, czy można z sobą porównywać film i grę. Może JOINT też tak powinien podchodzić do tematu. Bardzo podoba mi się to, że w programie chcecie pokazać skąd gry czerpią inspiracje. Gra Wiedźmin, rzecz jasna bierze całymi garściami z książek Sapkowskiego ale na przykład Gwiezdne Wojny, to już nie każdy Nam powie, że to tak naprawdę kosmiczne średniowiecze. Wskazuje na to ubiór bohaterów, nazwanie wojowników Jedi rycerzami lub chociaż wyrażenie "Dawno, dawno temu...". To też jest ciekawe. Reasumując: Chcę więcej i czekam na więcej.

PS: Strzelam, że w następnym odcinku zestawicie filmy Quarantina z grą WET.

 
521qwer


ENIAC
postów: 1
 24.10.2010 07:54

czy ktoś pamięta jak brzmiał konkurs w Joint od nośnie Assassin'a ??

 


jar3k


guns for show knives for a pro
postów: 2706
 24.10.2010 21:31

521qwer napisał 24.10.2010 07:54 
czy ktoś pamięta jak brzmiał konkurs w Joint od nośnie Assassin'a ??

Pytanie - w którym roku był zamach na Medyceuszy w Katedrze Florenckiej?
A - 1478
B - 1479
C - 1488

Wysłać SMS na numer 7141

 


jar3k


guns for show knives for a pro
postów: 2706
 28.10.2010 19:11

Dobry odcinek. Po raz kolejny muszę pochwalić was za zaproszonego gościa. Bardzo dobry pomysł i mam nadzieję, że program trochę bardziej będzie szedł w tym kierunku. Skoro gry można traktować jako sztukę to zróbmy program, który będzie je z tej perspektywy ukazywał. Może program bardziej "dorosły"? Więcej treści, mniej błyskających i kolorowych obrazków - z tym mamy do czynienia we wszystkich programach traktujących o grach. Statystyczny gracz to raczej osoba dorosła, a nie dziesięciolatek, więc mam nadzieję, że poziom programu będzie piął się w górę.

 

Issina


NextGen
postów: 959
 26.11.2010 21:44

Oglądam sobie właśnie Joint'a, część o The Path i cieszy mnie, że czasem pojawia się tu jakiś materiał o grach trochę mniej znanych i komercyjnych.
Mam nadzieję, że raz na jakiś czas będziecie wygrzebywać na światło dzienne takie tytuły ;]

 

Sacz


ENIAC
postów: 6
 29.11.2010 20:15

Oglądałem już najnowszy odcinek Joint'a. Szczerze nie do końca mi się podobał, ale zdecydowanie kawał dobrej roboty w to włożyliście za co mam do was szacunek. Nie oglądałem od samego początku, przełączyłem dopiero w tym momencie, gdy pokazano Disney'owską interpretację czerwonego kapturka(To chyba było to), to nie wiedziałem czy na dobry program trafiłem. Bardzo fajnie, że poruszyliście temat The Path, czyli gry, która nie jest kultowa, mogę się założyć, że niektórzy nawet o niej nie słyszeli(w tym ja), ale dzięki Joint'owi usłyszałem i kto wie, kto wie... może kupię... Ogółem odcinek spoko ;]

 

glowa711


now that's the end
postów: 3661
 29.11.2010 20:26

Mnie właśnie mocno przykuł do odbiornika. Zaciekawił mnie prowadzący, zaciekawiła mnie tematyka. Z resztą już w pierwszym odcinku. Miło mi zagłębiać się w gry od strony interpretującej je same. Coś na styl każdego wierszyka Słowackiego omawianego w szkole. Więcej nie napiszę, bo nie czuję dłoni - wystarczyła godzinka na podwórzu.

 

Darti


ENIAC
postów: 34
 22.01.2011 14:24

Nie jestem wybredny, tak naprawdę każdy program na Hyperze mi sie podoba, nie ma co ukrywać. Tematyka oryginalna, jednak powstaje pytanie; czy ona przypadkiem szybko sie nie wyczerpie? Według mnie, niestety nie ma za dużo dobrych gier które są filmowymi adaptacjami, a większość z nich nie przedstawia niczego innego prócz fabuły prosto z filmu. Możliwe że ten program ma na celu wyłapywaniu perełek, jednak dużo ich nie będzie.

Wracając, tematyka oryginalna, prowadzący którego miło sie słucha (Przypomina mojego nauczyciela od infy ^^), także program stanowczo na plus.

 

Domas


ENIAC
postów: 2
 12.02.2011 21:40

Jeśli mam być szczery program mi się wgl nie podoba. Prowadzący spx ale program lipa :(

 
palgonistar12


ENIAC
postów: 1
 17.02.2011 16:55

Witam oglądałem 1 z odcinków Joint'a i nie pamiętam nazwy 1 gry o miszki miki który wpadł do bajkowej krainy jego kreskówek - Proszę o pomoc z nazwą tej gry

 

Zwirz


ENIAC
postów: 37
 26.02.2011 22:48

@palgonistar12 Epic Mickey na Wii

Co do samego programu super, ale niech ktoś zwróci uwagę prowadzącemu aby nie splatał tak dłoni, bo w Hyper Express robi to samo i nie wygląda to zbyt dobrze i przyjemnie do oka. Jakby się kropelką skleił i machał aby się odkleiły :P

 

glowa711


now that's the end
postów: 3661
 27.02.2011 00:51

Zwirz

Bardzo dobrze, że gestykuluje. Nie wprowadza to przynajmniej sennej atmosfery i chce się oglądać. Gdyby stał jak słup, to tylko byłoby gołębie zwoływać. A tak poza tym: w Metro i w LOGO nie może pomachać, Pan Serafin też reżim trzyma, więc niech się wymacha na antenie HYPERa, bo to jedyne miejsce, gdzie jako później zauważony poruszać się może.

 


postów: 25
 28.02.2011 15:51

Hej, dziękuję wszystkim za dotychczasowe komentarze, uwagi i sugestie - fajnie, że chcieliście się nimi podzielić, bo to autentycznie pomaga przy przygotowywaniu następnych materiałów.
Co do pytania, czy tematyka programu za szybko się nie wypali - nie martwiłbym się o to :) Gry są na tyle bogatym zjawiskiem, że nieroztropnie byłoby ich nie doceniać - a filmowe adaptacje są ostatnim tematem, do którego chciałbym się ograniczać ;) Zresztą - niedługo się przekonacie, bo właśnie knuję w sprawie marcowego odcinka... (sasasa)

 
Lord of Fire


ENIAC
postów: 24
 12.03.2011 18:01

Joint to dowód na to że można zamieścić na antenie coś świeżego i ciekawego.

 

Gosen


Deep Blue
postów: 520
 28.03.2011 16:42

Wszystko jest bardzo dobre, od prowadzącego po sposób w jaki są przedstawiane kolejne odcinki, natomiast zastanawia mnie dlaczego "w konwencji anim", a nie "w konwencji anime".

I kurde chamstwo, bo na Catherine to już dawno się napaliłem, a bezczelnie jak na kiju ta marchewka w Joincie żeby jeszcze przypomnieć i dobić, dobić jak cena tej gry w Japonii w przeliczeniu na "nasze". Chętnie bym też się zabrał z jakąś inną chętną grupą za tłumaczenie tego, gdyby ktoś chciał się tym zająć w Polsce (choć niestety wątpię, że zainteresowanie jest na tyle duże).

 
Lord of Fire


ENIAC
postów: 24
 16.04.2011 09:13

Coś tutaj miało być skomentowane przez forumowiczów, ale nie pamiętam ;/.

 

Grz3ch


ENIAC
postów: 7
 18.04.2011 13:23

Moim zdaniem prowadzący "Jointa" Powinien miec wiecej VERVY :D Takie jest moje zdanie bo jak ogladam Jointa to prawie zasypiam :P

 

Vizard


I wanna hear you scream!
postów: 2680
 18.04.2011 13:55

Lord of Fire napisał 16.04.2011 09:13 
Coś tutaj miało być skomentowane przez forumowiczów, ale nie pamiętam ;/.

Co myślimy o grze Cathrine bodajże. Dla mnie jedna z wielu psychodelii, które znajdą poparcie jedynie u fanów Hentai - czyli rzucę okiem. :D

 
Lord of Fire


ENIAC
postów: 24
 18.04.2011 20:04

Grz3ch napisał 18.04.2011 13:23 
Moim zdaniem prowadzący "Jointa" Powinien miec wiecej VERVY :D Takie jest moje zdanie bo jak ogladam Jointa to prawie zasypiam :P

To nie show, to joint.

A co do Cathrine to sądzę że jedyna nadzieja to wersja angielskojęzyczna. Choć psychodele to nie jest gatunek dla wszystkich, ba, W Polsce oprócz Piotra jest może jeszcze dwóch którzy się tym interesują ;). Choć może i ja zostanę tym czwartym.

post edytowany 1 raz, ostatnio 18.04.2011 20:04

 
CyckoNos


ENIAC
postów: 1
 21.04.2011 01:16

Witam
głównie zapisałem się na forum hypera, aby dodać komentarz do tematu dotyczącego programu Joint. Chciałem sprawdzić czy kogoś tak samo jak mnie denerwują ruchy rąk prowadzącego i...
nie myliłem się... na 24 posty zamieszczone od 25.09.2010 (to nie za dużo) aż 3 czy 4 wskazywały na ten denerwujący tik (chyba na tle nerwowym - bez urazy dla prowadzącego, ale tak to wygląda) wątpię żeby reżyser tak mu kazał... swoją drogą czemu oni mu tego nie zakazali?
Czy widzieliście żeby w jakimś programie tv prowadzący tak machał rękoma?
Czytając wasze obronne komentarze, że to nie Show, że - zacytuję wypowiedź głowa 711 - "Bardzo dobrze, że gestykuluje. Nie wprowadza to przynajmniej sennej atmosfery i chce się oglądać. " - czy jesteś świadom tego co piszesz?
oglądając np wiadomości lub milionerów czy inny program telewizyjny usypiałeś, gdy prowadzący siedział prosto i nie wykonywał gwałtownych, zbytecznych ruchów rąk??
Jeżeli jest tak jak napisałeś musisz przesypiać każdy program - z wyjątkiem Jointa...

Oglądałem wiele odcinków, płynie z nich wiele mądrości podpartych faktami, ujęte w bardzo ładną polszczyznę, ale błagam prowadzącego - nie wymach uj rękoma jak byś odganiał gołębie! lub napędzał drezynę!!! to strasznie denerwuje widza, wprowadza niepotrzebną panikę.
Jeżeli ktoś nakazał Ci tak machać to proszę napisz czym ta osoba się kierowała, jakie miała argumenty na to żebyś "jechał drezyną"?
Nie podpowiem CI co innego możesz zrobić z rękoma żeby to tak śmiesznie nie wyglądało, w telewizji pewnie znajdzie się osoba, która może nakierować Cię co w takiej sytuacji uczynić - aż dziw, że do tej pory tego nie uczynili...
Mam wrażenie, że to machanie to wykres graficzny fal dźwiękowych wypowiadanych przez prowadzącego słów, coś na wzór języka migowego...
Pozdrawiam i życzę powodzenia
PS
Moim postem nie chciałem nikogo obrazić, tylko wyrazić moje spostrzeżenia. Staram się zrozumieć osoby którym machanie prowadzącego się podoba i dzięki machaniu nie przesypiają programu (VERVY prowadzącemu ani programowi to i tak nie doda), lecz do tej pory osoby te nie podały wystarczających argumentów, a tłumaczenia "Nie wprowadza to przynajmniej sennej atmosfery" pozostawię bez komentarza...
PS2
słowo wymach-uj (nie mogę inaczej napisać - słowo niedozwolone) zastanawiające... ;) musiałem posta wklejać po fragmencie bo nie mogłem skumać o jakie niedozwolone słowo chodzi... wreszcie zlokalizowałem...
W Y M A C H U J lub nie W Y M A C H U J - oto jest pytanie...

post edytowany 13 razy, ostatnio 21.04.2011 01:47

 

glowa711


now that's the end
postów: 3661
 21.04.2011 10:33

CyckoNos napisała 21.04.2011 01:16 
Czy widzieliście żeby w jakimś programie tv prowadzący tak machał rękoma?
Czytając wasze obronne komentarze, że to nie Show, że - zacytuję wypowiedź głowa 711 - "Bardzo dobrze, że gestykuluje. Nie wprowadza to przynajmniej sennej atmosfery i chce się oglądać. " - czy jesteś świadom tego co piszesz?

Joint to program prezenterski, w którym się opowiada. Tu już sama forma spowalnia dynamikę przepływu treści, i stąd też pisałem, że mnie ruch rąk Piotrka wprowadza w skupienie. Stąd też pisałem, że nie pochłania mnie nostalgia, jaka na pewno się kreuje wśród intertekstualnego przedstawianie produkcji growych. A to moje "Bardzo dobrze, że (...)" to czysta, subiektywna ocena i trzeba wiedzieć, że wszystkim dogodzić się nie da. Nigdy. Do tego dodam, że czepiających się jest mniej, niż połowa 24 osób, więc nie ma natenczas problemu. I zawsze jestem świadom tego, co piszę...

CyckoNos napisała 21.04.2011 01:16 
oglądając np wiadomości lub milionerów czy inny program telewizyjny usypiałeś, gdy prowadzący siedział prosto i nie wykonywał gwałtownych, zbytecznych ruchów rąk??
Jeżeli jest tak jak napisałeś musisz przesypiać każdy program - z wyjątkiem Jointa...

Wiadomości, czyli program stricte newsowy, to nie Joint. Inne programy telewizyjne, czyli jakie? Milionerzy? Co to za porównanie? Teleturniejów nie zestawiajmy w parze z Jointem, bo Joint to program prezenterski, powtórzę. Także wykluczam też Twój argument o wykonywaniu gwałtownych ruchów rąk, siedząc, bo Piotrek siedzi tylko i wyłącznie w momencie, gdy przeprowadza wywiad.

Ale tak jak mówiłem. Jednym to przeszkadza, innym nie. Nie da się zadowolić wszystkich. Nie ma co brać na pokład innych programów z TV, bo Joint jest Hyperową, swojską i jedyną taką w Polsce formułą. A kto wie - może gestykulacja to znak firmowy. Stosowany jako wyznacznik marki? ;)

PS: Nikt Piotrka do ruchów nie zmuszał, sam ma taki sposób prezencji. Może za dużo spędził godzin z Kinectem, muwem? ;)

 

Vizard


I wanna hear you scream!
postów: 2680
 21.04.2011 11:06

Piotrek

 
Lord of Fire


ENIAC
postów: 24
 23.04.2011 16:14

Tyle hejtu w jednym poście bo P.K jest spontaniczny w swoim programie.

 

Grz3ch


ENIAC
postów: 7
 24.04.2011 23:36

Lord of Fire

Wiesz takie jest tylko moje zdanie :)

 

Grz3ch


ENIAC
postów: 7
 28.04.2011 08:28

Możecie podać jakie było pytanie konkursowe Wiedzmina

 

Vizard


I wanna hear you scream!
postów: 2680
 29.04.2011 15:03

To nie to http://www.hyper.pl/konkurs-konkurs-geralt_1973?

post edytowany 1 raz, ostatnio 29.04.2011 15:03

 

Vizard


I wanna hear you scream!
postów: 2680
 25.05.2011 23:26

Kolejny odcinek za nami i zgodnie z prośbą coś tutaj napiszę. :)
Na razie co do treści:
Film Mortal Kombat swego czasu był dla mnie niedoścignionym wzorem filmu akcji. Naprawdę ciepło też wspominam muzykę i nieśmiertelne "Mortal Kombat Theme", które do dziś trwa i ostatnio widziałem filmik z Rosjaninem grającym go na akordeonie. Ehh... wspomnienia. Może to tylko dzięki muzyce ten film zapisał mi się w pamięci?!? Nie wiem, ale wiem, że dla mnie Mortal chyba do śmierci będzie się kojarzył z tym utworem (ogólnie soundtrack obu części wydaje się wariacją na temat tej jednej piosenki). Nie wypada też nie wspomnieć o najlepszych elementach filmu - Sub Zero, Skorpionie i Raidenie (po Highlanderze z błyskawicami mu do twarzy). Co więcej... Get Over Here!!! :D

Sam najnowszy serial bardzo mi się podoba. Zaczęło się trzęsieniem ziemi i atmosfera powoli spadała ale jest dobrze. Mi osobiście jedynie nie bardzo podobała się historia Meeleny i Kitany, ale tylko dlatego, że:
1. Meleena nie ma wężowych oczek
2. Scenografia wyjęta z filmów Uwe
3. Imperator wygląda tragicznie bez maski z czaszki
4. Baraka lepiej wyglądał w orginalnym shorcie sprzed kilkunastu miechów, czy tam lat. Nie chce mi się sprawdzać.
Ew. do ogólnych zarzutów dodam, że 1080p nie jest aż tak dobrej jakości jak można się spodziewać więc lepiej ściągać na dysk 720p :)
Ogółem - bardzo fajny serial. Szkoda tylko, że tak odchodzi od oryginału Trchnona czy jak mu tam.

Muzyk mnie nie zachwycił, ale jeżeli nie jest to konwencja humorystyczna to retro mnie nie porywa. Już wolę amatorskie wyczyny jak wygrywanie na nietypowych instrumentach znanych melodii.

Zakończenie - zabawne. Podobał mi się. Mógłbyś to kontynuować robiąc coś na styl filmów z Jackiem Chanem (albo show Wojewódzkiego)- wiesz, najlepsze niewypały na samym końcu.

---
Ogólnie ponarzekam trochę teraz. :P Dość tego słodzenia. :P
Coś mi nie pasowało od jakiegoś czasu ale nie wiedziałem co. I w końcu wiem. Przy okazji wywiadu z muzykiem to zauważyłem. Masz głos, że tak powiem, gładki. Taki wyraźny, ale nie tak jak np. twój rozmówca od muzyki czipowej. Err... nie wiem jak to ująć profesjonalnie, ale chyba wiesz co mam na myśli Piotrze. I tu jest właśnie problem, który dość mnie drażni, a dotyczy wielu programów (nie tylko Hyperowych) więc zrozumiem zbycie. Mianowicie niech ktoś podbije głośność twoich wypowiedzi o jakiś 1 decybel. Bo w czasie gdy mówisz jest dobrze i fajnie, ale gdy wchodzi wstawka wzrasta głośność, więc np. dla mnie kończy się to ściszaniem i pogłaśnianiem.
O podobnym problemie wspominałem kiedyś w ramach narzekań na RT ale tam się to poprawiło, więc może i tu coś wskóram. W końcu istnieje szansa, że to przeczytasz, a ktoś potem przesunie o kilka milimetrów ten suwaczek z głośnością do góry (albo w prawo, zależy ;]).
Na swoją obronę powiem, że jeżeli ktoś miał w tym samym pokoju co TV śpiące dziecko zrozumie mój ból w przypadku takich nagłych wzrostów głośności. Lepiej utrzymać podobny poziom całości niż zmuszać do lawirowania pilotem. A myślę że 1 decybel załatwi sprawę i nie przekroczy narzuconych limitów głośności.

*ale się skur...czybyk mądrzy, nie?!"

 


postów: 25
 26.05.2011 18:00

No tak, Mortal Kombat Theme to bezwzględna klasyka - ale przy okazji nowego Mortala też pojawiło się sporo pierwszorzędnej muzyki - "Reptile's Theme" Skrillexa chociażby. Albo "Mileena's Theme" Tokimonsta - toż to przecie miazga!

Dzięki za wszystkie uwagi - kwestię dźwięku i głośności moich wypowiedzi przekażę osobie, która realizuje dźwięk - zobaczymy, co powie :)

 

Vizard


I wanna hear you scream!
postów: 2680
 26.05.2011 18:53

Test your might! Jednak przy tym mnie aż ciary przechodzą! :P Szkoda, że skoro już szli w stronę klimatu starszych części tej piosenki nie uwzględniono. :(
Swoją drogą szkoda, że nadchodzą wakacje. Jakoś tak mnie powtórki nie rajcują. Cóż... na pocieszenie, skoro jesteśmy przy retro :)

 

Watt83


ENIAC
postów: 7
 22.10.2011 11:52

Te całe około kulturowe gadki dotyczące gier to jakieś nieporozumienie (przynajmniej dla mnie).
To szukanie czegoś na siłę, czegoś czego tak na prawdę nie ma w grach a jak jest to i tak nikogo nie obchodzi.
Idąc tym tropem pewnie doszukał bym się jakichś kulturowych odniesień w opakowaniach zupek chińskich.
Przemysł "growy" jest za płytki na tego typu tematy.
Ogólnie to maszynka do zarabiania pieniędzy, gdzie liczy się pieniądz, marketing, sprzedaż.
Grom bardzo daleko do filmu, muzyki, tu oprócz ultra komercyjnych rzeczy jest również szerokie spektrum twórczości nastawionej na coś innego niż zysk.
Takie jest moje zdanie.

 

Serowy


Deep Blue
postów: 607
 08.11.2011 14:06

Watt83 napisał 22.10.2011 11:52 
Ogólnie to maszynka do zarabiania pieniędzy, gdzie liczy się pieniądz, marketing, sprzedaż.
Grom bardzo daleko do filmu, muzyki, tu oprócz ultra komercyjnych rzeczy jest również szerokie spektrum twórczości nastawionej na coś innego niż zysk.
Takie jest moje zdanie.

Wszystko co staje się popularne staje się maszynką do zarabiania pieniędzy, filmy nie są wyjątkiem, bo po co by zatrudniali do każdego filmu tych samych aktorów, często nawet na siłę nie pasujących ale popularnych. Gry nie tak dawno jeszcze były tworzone przez nerdów dla pasji którzy nawet nie marzyli o tym by dostać za nie jakąś kasę a każdy fan był na wagę złota, ale przyszła popularność na gry więc do biznesu się wtrącili biznesmeni.
Tak jak w filmach tak i w grach są też grupy mniej komercyjne które tworzą coś dla pasji więc nie ma tu bardziej lub mniej komercyjnej branży.

post edytowany 2 razy, ostatnio 08.11.2011 14:07

 

Vizard


I wanna hear you scream!
postów: 2680
 10.11.2011 21:55

Ja wracam do tego tematu kolejny raz ponarzekać. :P
Oglądam właśnie Joint na stronie i już wiem co mi jakoś nie pasuje w tym programie: intro! Z dźwiękiem jest lepiej, ale intro:
1 - jako program gry i popkultura, za mało w nim popkulturowych wstawek
2 - kolorystyka; mi jednak strasznie się ono gryzie z biało-fioletową koncepcją całości.

I wiem, wiem jakie to niby kolorystyczne odniesienie (tu nie ma świętych :P), ale zieleń... jakoś tak mnie odpycha. Może czerwień i pomarańcz?

 
KyouMass


ENIAC
postów: 8
 22.11.2011 01:45

Jestem po obejrzeniu "Jointa" dotyczącego tzw. cyberpunku...

Osoba, która opracowała całą myśl dot. tego tematu kompletnie pomyliła przyjemne z pożycztecznym. Zacznijmy od początku.

"Deus Ex Machina: Bunt Ludzkości"...to jest reklamowane jako cyberpunk ale nim nie jest. Gry nie czyni "neon + walka z korporacjonizmem". Chodzi także o styl świata - a ten jest totalnie techniczno - grunge'owy. Czyni to także muzyka - ale ta kompletnie w Deusie nie ma nic wspólnego z punkiem. Co najwyżej z Jean Michele Jarrem.

Swiat punkowy przedstawiany jest jako nie walka jednostek z korporacją a nonkonformizmu z oprtunizmem. Prócz paru scen niczym zerzniętym z pierwszego "Deusa" gdzie ludność buntuje się władzy mamy do czynienia z czymś zgoła odmiennym od cyberpunku - etatyzmem. Mówiąc wprost - gdybym powiedział, że ta gra jest marną kopią "Kapitału" Marksa byłbym zgoła bliżej poprawnej odpowiedzi niż "cyberpunk".
Nie widzę w zabudowaniach czy ubiorze postaci czegokolwiek związanego z punkiem.
Punk generalnie utożsamiany jest z..cholera wypadł mi styl malarski. Powiem tak - ten kto widział grafiki koncepcyjne Diuny Jodorovkiego wie o co mi chodzi. (http://www.duneinfo.com/unseen/hr-giger.aspx)
Budynki są bardzo subiektywne. Swiat nie robi się ponury, bo "dodaliśmy neony + jest mrzawka" ale po prostu wszechogarniająca architektura na to wskazuje. Tego w "Deusie" nie ma.

Co do odniesien do "cyberpunku". Jedynie "Robocop" i "Łowca Androidów" się zgadzają. Jednakże ten kto układał tekst do nagrania powinien poczytać czym różni się "android" od "cyborga". Gdy na ekranie wyświetlony zostaje "Robocop" w tle leci tekst o "androidach". Gdyby wkleić tam "Łowcę..." wszystko byłoby w jak najlepszym porządku...ale nie jest. Robocop był cyborgiem - człowiek + maszyna. Android to "maszyna o cechach ludzkich".

Lećmy dalej.
Szukanie wpływu gier na świat kultury masowej wydaje mi się strzałem w stopę. Generalnie więcej jest adaptacji filmów na konsole niż nazad. Jestem też daleki od amerykanskiego nazwenictwa "nerd". Już "kulturalniej" jest nazwać kogoś "geekiem". Jeśli nie kminicie wyjaśnie:
Nerd - obelga wobec osób interesujących się komputerami, utożsamiana z "pinglarzami" o wysypce na twarzy,wsadzająca koszule w spodie i nosząca korektor...
Geek - fascynat komputerowy.

Ręka w góre ten kto widział na Blizzconie napis "Nerd"....

Przywalę się też do artykulacji prowadzącego.
Generalnie jest to program popularny (w sensie tematyki) i można sobie mówić jak się chce. Ale ma także elementy publicystyczne a tutaj wymagana już jest jakaś wymowa wypowiedzi.
Rozbawiło mnie to jak prowadzący artykułuje słowo "nauka". Podczas nawiązania do obrazu Remandta leci taki oto ptaszek: "(...) co ograniczało rozwój na-U-ki i medycyny".
Nie wiem jak wyglądają nagrania, nie wiem jakie są tego wymagania, ale w j. polskim artykułujemy 2-3 sylabę (!) od końca. Nigdy głoski. Dlaczego o tym piszę? Bo zakłądając, że ktoś może mieć ściszony telewizor może usłyszeć jeszcze lepszego "ptaszka" jakem "nałuki".

Co do "popularności" gier.
Ja bym stronił od słowa "rynek gier w Polsce". Przepraszam - zdania. W ogóle akcentowania gier jako rynku wydaje mi sie chybione. W Polsce ten rynek się nie powiększa. Powiększanie to rozszerzenie się grona interesantów. Tutaj mamy do czynienia z tzw. echem lat 80-tych.
Gdy w latach 90 - tych Commodore wydało Amigę CDTV do salonu, komputer się nie przyjął. Ale zostało zaszczepione dzieciakom tamtego pokolenia, że kiedyś chciano wstawić komputer do salonu. Teraz te dzieciaki pracują i ew. posiadają dzieci. Kupują grę dla siebie i dla dzieci. "Rynek" się w Polsce rozwinie jak zamiast dzieci "rodziców graczy" zaczną grać dzieci "rodziców pracy".

Cóż - mnie program nie przekonuje. Oceniam go bardzo dobrze...na 2-. Żeby o czymś "gadać" trzeba mieć z kim. W Polsce nie ma osób "godnych" gadania. Nie ma takich znanych twarzy świata gry. U Nas nigdy takiego czegoś nie będzie, póki polskie firmy zajmujące się produkcją nie dojda do wniosku, ze aby zrobić DOBRĄ grę nie trzeba mieć z czegoś studia. Game designer musi mieć fantazje - a tego w Polsce brakuje. Robimy ciągle adaptacje czegoś. Czy to Wiedźmina czy Snajpera (taki film kiedyś leciał) czy kopia Serious Sama...
O ile mamy b. dobrych programistów to jednak nie mamy kadry designerów. W ogóle czy jakikolwiek Polski designerwystąpił kiedyś w Joincie?

To tyle nt. :) Oglądać dalej będe bo nie ma konkurencji ;p

 

Majki199


PC XT
postów: 279
 24.11.2011 21:24

Oglądnąłem wczoraj najnowszego Jointa i muszę wprost powiedzieć, że to był najlepszy odcinek tego programu. Uważam, że powinien on trwać co najmniej pól godziny dłużej, bo pewne wątki były tak ciekawe, że chętniej bym o nich dłużej posłuchał.

Liczyłem co prawda na nieco dłuższy wywiad z Dmitrijem oraz na jeszcze mocniej rozwinięty wątek Batmana, zdaje sobie sprawę, że macie ograniczony czas antenowy, ale i tak było świetnie.

Jeszcze pamiętam jak początkowo byłem sceptycznie nastawiony do tego programu. I powiem wprost, że pierwsze dwa odcinki mi się nie podobały, bo nie wiedziałem tak naprawdę o co chodzi w tym programie. Później z każdym odcinkiem było coraz lepiej. A w obecnej chwili uważam Jointa za mój ulubiony program na Hyperze ze względu na oryginalność programu.

Ps. Piotrku, czy mógłbyś kiedyś zrobić odcinek o grach które powstawały na bazie komiksu?
Mam tu na myśli m.in Spider-mana (ale nie te gry na podstawie filmu, tylko stricte komiksu), x-menów itp. Jakby na to nie patrzeć odcinek łączyłby wtedy branże komiksową z branżą gier.

 


postów: 25
 26.11.2011 20:04

@Majki199 --> Dzięki za dobre słowo - i za propozycję tematu, będę o nim pamiętał :) Co do Głuchowskiego i Batmana, to faktycznie te materiały trzeba było raczej solidnie ograniczać (żeby zostało miejsce na inne tematy), niż sztucznie wydłużać. W sumie to zawsze tak jest :) Czy jednak godzinny Joint by się sprawdził? Przekonać by się można wyłącznie w praniu, ale osobiście mam wrażenie, że każdorazowe odchudzanie materiałów dodaje odcinkowi dynamiki. Owszem, w ten sposób nie da się zmieścić wszystkiego, o czym chciałoby się powiedzieć, ale ostatecznie zostają przez to tylko najciekawsze elementy, a w rezultacie - program chyba zyskuje :)

 

Majki199


PC XT
postów: 279
 27.11.2011 01:23

Akurat sądzę, że właśnie ten najnowszy odcinek Jointa nadawałbym się na godzinny, ponieważ jest mega ciekawy i aż za bardzo intensywny i podejrzewam, że mając tyle materiału można było przygotować właśnie godzinny odcinek albo zostawić trochę informacji na następny, bo powiem wprost, że chętnie posłuchałbym więcej o mim drugim ulubionym superbohaterze, czy też na temat uniwersum Metro.

 
1nenq1


ENIAC
postów: 1
 04.01.2012 21:43

To chyba mój pierwszy post na stronie hypera :)

Zgadzam się z przedmówcą co do poprzedniego odcinka - tematy o batmanie i metrze 2033 oraz jego uniwersum są mega ciekawe i nadawały by się na godzinny odcinek.

Joint jest moim ulubionym programem na hyperowej antenie i liczę, że będzie tak samo dobrze realizowany w przyszłości jak i teraz :D

 

Majki199


PC XT
postów: 279
 04.01.2012 22:43

W najbliższych miesiącach czekam bardzo chyba na tylko dwie gry Syndicate i Mass Effect 3. Jak wiadomo obie gry dotyczą klimatów science fiction, więc byłoby fajnie jakby Piotrek zrobił któryś z najbliższych odcinków o SF. W dodatku podejrzewam, że istnieje jakieś uniwersum ME3 o którym także bym chętnie się coś dowiedział :)

 


postów: 25
 05.01.2012 01:15

@1nenq1 --> Dzięki! :) i skoro to pierwszy komentarz - witamy na pokładzie! :]

@Majki199 --> Kto wie, kto wie... ;)

 

Majki199


PC XT
postów: 279
 08.01.2012 00:17

Piotrku, jeśli się coś szykuje to naprawdę jesteś wielki:P

Muszę jeszcze dodać coś o ostatnim epizodzie Jointa. Otóż pierwsze chwile po obejrzeniu odcinka były naprawdę mieszane. Czułem ogromny niedosyt. Gra planszowa z Gearsami nie przemawiała do mnie, co więcej jak usłyszałem o grywalizacji to tylko pomyślałem WTF? (wcześniej nie zetknąłem się z tym terminem). I tu właśnie pojawia się słowo klucz POMYŚLAŁEM (tak wiem to rzadkość w dzisiejszym świecie, ale jednak my ludzie jeszcze to potrafimy). Naprawdę zacząłem dostrzegać w życiu mechanizmy grywalizacji. Nawet zrobiłem na kumplach pewien eksperyment i nie mogłem zlekceważyć wyników. Grywalizacja pobudza do działania. Jako przyszły twórca gier (mam nadzieję) chcę poznać coraz lepiej ten mechanizm. Podejrzewam, że sięgnę po jakąś literaturę zaraz po sesji. O ile dobrze pamiętam, w odcinku pokazana była tylko jedna książka w tym temacie. Jeśli ktoś znalazłby jakąś ciekawą literaturę dajcie znać.

Ps. Co do planszówki Gearsów to naprawdę niesamowite Piotrek że do tego dotarłeś i pomimo że kompletnie nie znoszę planszówek to fajnie że znalazłeś coś takiego i myślę, że fani Gowa będą Ci wdzięczni. Nie wykluczone, że sam jednak kiedyś sięgnę po planszówki, jak znajdzie się jakaś z Mortal Kombat albo Deus Ex :)

 

Mikey57


Apple I
postów: 129
 10.01.2012 16:16

Piotrku, słyszałeś kiedyś o Katawa Shoujo? Jest to ciekawa pod wieloma względami produkcja powstała z inicjatywy użytkowników 4chan. Nie będę pisał tutaj o czym właściwie jest bo można ją (legalnie) ściągnąć za darmo. Najważniejsze jest w niej chyba to że przy amatorskiej robocie stworzono bardzo dobrą, nieliniową opowieść która łamie tabu o osobach niepełnosprawnych. Byłbym mile zaskoczony gdybyś chociażby o niej wspomniał w nowym Joncie(i sam zagrał). P.S.Mój post możesz uznać za swoistą "polecankę" ;).

 


postów: 25
 12.01.2012 18:31

@Mikey57 --> Nie, o Katawa Shoujo nie słyszałem; muszę przyznać, że brzmi ciekawie. Jak znajdę wolniejszą chwilę, to na pewno to sobie ogarnę - może uda się już w ten weekend :) Polecanki są zawsze mile widziane, bo często wynikają z nich naprawdę ciekawe pomysły i skojarzenia. Tak więc - dzięki! :) I proszę o więcej! :D

Majki199 --> fajnie, że odcinek do Ciebie trafił - mimo nie najbliższych Ci tematów :) Co do grywalizacji, pokazywałem dwie książki: "Gamification by Design" (Zichermann, Cunningham) oraz "Zakamarki marki" (Tkaczyk). W tej drugiej o grywalizacji jest niewiele, ale w sumie i tak jest ona ciekawa. W tym miesiącu wyjdzie (albo już wyszła?) książka "Grywalizacja" tego samego autora, czyli Pawła Tkaczyka, z którym też w ostatnim odcinku rozmawiałem. I od tego pewnie warto by zacząć :) Powodzenia!

post edytowany 1 raz, ostatnio 12.01.2012 18:32

 

Mikey57


Apple I
postów: 129
 13.01.2012 15:51

Zapomniałem ci powiedzieć że ta gra jest naprawdę nieliniowa. Jakbyś miał problem to tu masz mapę z wyborami i ich konsekwencjami.(Sorki dla moderatorów za off-top)
P.S. Grę ukończyłem ścieżką Hanako. I wiesz co? Prawie każdy z kim się zetknąłem mówił mi że jej ścieżka jest najciekawsza. Oczywiście nie chce na tobie wymuszać sposobu grania.

post edytowany 4 razy, ostatnio 13.01.2012 19:41

 

Mikey57


Apple I
postów: 129
 25.01.2012 22:25

Wiedziałem że nie podasz mojej propozycji. Z czego jestem właściwie zadowolony bo jest to temat zbyt niszowy.(albo, inaczej powiedziawszy, dziwny).
Co do tematu powstania i animacji pokazujące je. Wiem że powstaje animacja ukazująca historię alternatywną(są to raczej dywagacje historyczne na temat co by było gdyby) powstania warszawskiego(nie pytaj skąd to wiem, ale to prawda(na zamkniętym pokazie nic nie powiedziano o embargu na tę informację; ale w razie czego nie znasz mnie)).

 


postów: 25
 26.01.2012 22:57

@Mikey57 --> temat dookoła niepełnosprawności jest cholernie ciekawy :) ale jednocześnie wymaga - jak zresztą niemal każdy inny - dłuższego przygotowania, obmyślenia, ogrania i obgadania. Jointa nie robi się w jeden dzień... Łącznie to jest parotygodniowy cykl pracy, więc już nawet z tego względu temat nie miał szansy załapać się na styczeń. Ponieważ nie wiem, czy prędzej, czy później, to odpowiem tak - spodziewam się, że pociągnę ten pomysł jeszcze w tym sezonie :)

"w razie czego nie znasz mnie" --> co? panie władzo, ja nic nie wiem!

 

Majki199


PC XT
postów: 279
 28.01.2012 14:03

Oczywiście nowy odcinek to musi być nowy komentarz ode mnie.

Nagroda dla gry z najlepszym scenariuszem to jakiś żart! Zgadzam się z Tobą Piotrek, że po co przyznawać coś takiego skoro nie wszystkie gry biorą w tym udział. Poza tym nominacja dla Mortal Kombat (o co biega?). Co prawda to jedna z moich ulubionych gier, ale proszę..... Gra ma fabułę, którą już widzieliśmy w filmie i która występowała w starych wersjach tej gry. Poza tym scenariusz może i wciąga ale jest idiotyczny trochę. Czemu nie nominowali Deus Exa ??? Czy naprawdę wszystko co dotyczy science fiction musi być omijane szerokim łukiem przez krytyków, na czele z Oscarami?

Co do Uprising44. To wydaje mi się, że zaproszenie Łozowskiego do dubbingu to najlepsza rzecz jaką mogli zrobić twórcy żeby cokolwiek zarobić na tej grze. Ta gra jest zdecydowanie kierowana przede wszystkim do Polaków. Jeśli chodzi o obcokrajowców to chyba tylko Rosjanie i Niemcy mogą w to pograć. Poza tym nie wierzę, żeby gra była dobra.

 
ConleyShark


ENIAC
postów: 2
 28.01.2012 18:05

Sorki zapytam z ciekawości co z waszym teamem w fifie 12 bo czekam na transfer chyba , że kończycie z klubem , bo mi wszystko jedno założyłem własny , ale chętnie bym zagrał.

 

OziRock


ENIAC
postów: 2
 11.02.2012 16:19

Gdzie mam szukać nowych konkursów??

 
miskov


ENIAC
postów: 1
 14.02.2012 12:04

Majki199 napisał 28.01.2012 14:03 
Nagroda dla gry z najlepszym scenariuszem to jakiś żart! Zgadzam się z Tobą Piotrek, że po co przyznawać coś takiego skoro nie wszystkie gry biorą w tym udział. Poza tym nominacja dla Mortal Kombat (o co biega?). Co prawda to jedna z moich ulubionych gier, ale proszę..... Gra ma fabułę, którą już widzieliśmy w filmie i która występowała w starych wersjach tej gry. Poza tym scenariusz może i wciąga ale jest idiotyczny trochę. Czemu nie nominowali Deus Exa ??? Czy naprawdę wszystko co dotyczy science fiction musi być omijane szerokim łukiem przez krytyków, na czele z Oscarami?

A to nie jest przypadkiem tak, że WGA (gildia scenarzystów :) ) wybiera najlepsze scenariusze spośród tych stworzonych przez swoich członków bądź zgłoszonych stowarzyszeniu, a zatem nie jest to nagroda za najlepszy scenariusz w ogóle ?

 


postów: 25
 15.02.2012 23:56

miskov napisał 14.02.2012 12:04 
A to nie jest przypadkiem tak, że WGA (gildia scenarzystów :) ) wybiera najlepsze scenariusze spośród tych stworzonych przez swoich członków bądź zgłoszonych stowarzyszeniu, a zatem nie jest to nagroda za najlepszy scenariusz w ogóle ?

Zgadza się - o tym także była mowa w programie :) Rozmawialiśmy też o innych ograniczeniach - takich jak konieczność zawarcia w grze pełnych creditsów (dlatego na przykład Portal 2 nie mógłby startować w konkursie). Gwoli ścisłości - nie wiem, czy twórcy Deus Eksa są zrzeszeni w Gildii, ale na przykład twórcy Wiedźmina 2 - na pewno tak. Wybór takich a nie innych tytułów faktycznie budzi emocje - mam jednak wrażenie, że Artur Ganszyniec (gość styczniowego Jointa) przekonująco wyjaśnił, dlaczego jurorzy z WGA mogli dokonać takiej właśnie selekcji. Co nie znaczy, że trzeba się z nimi zgadzać :)

 

Majki199


PC XT
postów: 279
 25.02.2012 11:49

No i w końcu Gwiezdne Wojny musiały trafić do Jointa. Z tego powodu jestem bardzo zadowolony. Bardzo ciekawy wywiad odnośnie tego uniwersum. Z pewnością daje mi jakieś nowe spojrzenie na ten świat sf. Jeśli mam być szczery to literatura mnie akurat nie zachęciła, ale może dlatego, że nie jestem fanem książek.

Generalnie wszystko co dotyczy Wiedźmina 2 już dawno mi się przejadło. Jest tego zdecydowanie za dużo w mediach i naprawdę byłbym szczęśliwy, gdybym więcej o tej grze nie usłyszał ( sama gra oczywiście bardzo mi się podobała, no ale ile można o niej mówić.... ). W każdym bądź razie gratuluję Piotrku, pomimo mojej niechęci do Wiedźmina udało Ci się stworzyć ciekawy materiał na temat tej produkcji, który mnie bardzo zaciekawił, a nowe intro gry jest naprawdę rewelacyjne i mam nadzieję, że na świecie docenią pracę Tomka Bagińskiego.

Co do Kingdoms of Amalur... W swoim Fresh Airze a następnie w wypowiedzi na forum przedstawiłeś mi wszystko co chciałem o grze wiedzieć, także ten segment programu był dla mnie mało interesujący.

Ps. Niedawno zacząłem czytać książkę Pawła Tkaczyka "Grywalizacja" i myślę, że można polecić ją każdemu graczowi, ze względu na to, że znajdują się w niej liczne odwołania do przeróżnych gier, a także jak pewne mechanizmy z tych gier można wykorzystać w otaczającym nas świecie. Lektury jeszcze nie skończyłem, ale jak najbardziej polecam

 

Mikey57


Apple I
postów: 129
 26.02.2012 18:29

Najbardziej zaciekawił mnie materiał o animacjach Tomka Bagińskiego. Przeglądając yt zauważyłem produkcję "Hardkor 44". Najprawdopodobniej to tej produkcji widziałem pre-render o którym ci wspominałem. Uchylę rombka tajemnicy i powiem że na pewno znajdziesz tam Niemców z broniami energetycznymi i mechy.

Jeszcze bardziej mnie zniechęciłeś do KoA. "KoA był początkowo projektowany jako MMO". Mam to do siebie że nie chcę w ogóle sięgać do mmo.

Gwiezdne wojny są mi obojętne.

 
Qazacolt


ENIAC
postów: 1
 05.03.2012 00:44

Witam wszystkich.
Niezły program, ciekawy materiał o KoA i SW miło się oglądało.
Mam również problem wysłałem dwa smsy na nr.7141 w zwiazku z konkursem SW i mimo podania danych wedle przykładu otrzymałem to:
"Przykro nam ale nie rozpoznaliśmy Twojej odpowiedzi."
I co teraz?

 

Majki199


PC XT
postów: 279
 05.03.2012 10:59

O ile się nie myle, to Piotrek obiecał w najnowszym Hyper Express, że w Marcowym Joincie pojawi sie uniwersum Mass Effect 3. Jeśli tak to naprawdę wielki szacunek dla prowadzącego, bo jakiś miesiąc temu zgłaszałem chęć dowiedzenia się czegoś o uniwersum Mass Effect 3. Oby tak dalej :)

 

glowa711


now that's the end
postów: 3661
 07.03.2012 23:30

Teraz tak zapragnąłem, przyznam, by Piotrek dał zapalić jointa Konradowi Rawińskiemu z Cenegi lub któremukolwiek twórcy z zespołu DMD. Przed sekundą ściągnąłem bowiem presspack związany z Uprising 44 i zauważyłem, że gra nabrała rumieńców. Rzecz jasna na pytanie, czy tytuł faktycznie zasługuje na uwagę i czy faktycznie jest szansa na przekonanie gawiedzi, że nie kojarzy się on wyłącznie ze świetnie odwzorowanym tramwajem, gościom trudno będzie odpowiedzieć. Nie chodzi też o to, by przelewano na antenie marketingowy ferment - strach byłoby do tego dopuścić, biorąc pod uwagę umiejętności młodego studia na tym polu, jakich prezentacji byliśmy świadkami na zeszłorocznym gamescomie.

Niemniej jednak gra koniec końców jak ulał pasuje do tematyki programu, także zaproszenie w/w person mogłoby poskutkować ogłoszeniem jakiejś nowej wieści, o której świat jeszcze nie słyszał, bądź ekskluzywnym pokazem rozgrywki. Nie trzeba raczej wspominać o bardziej skrupulatnym zweryfikowaniu korespondencji, jaką prowadzi Uprising 44 z polską historią. Mógłby być to naprawdę kawał solidnego materiału o ponadprzeciętnie ciekawych aspektach. Do DMD rzut beretem, kamery na plecy n smoke thiz pipe, Dude!

post edytowany 2 razy, ostatnio 07.03.2012 23:38

 


postów: 25
 09.03.2012 01:46

Majki199 napisał 25.02.2012 11:49 
gratuluję Piotrku, pomimo mojej niechęci do Wiedźmina udało Ci się stworzyć ciekawy materiał na temat tej produkcji, który mnie bardzo zaciekawił, a nowe intro gry jest naprawdę rewelacyjne i mam nadzieję, że na świecie docenią pracę Tomka Bagińskiego.

Tak po prawdzie to nie był materiał o Wiedźminie, ale o Bagińskim. Wiedźmin dostarczył nam jedynie pretekstu. Tak jak rok temu zrobił to Dead Island (o słynnym trailerze też swego czasu był materiał w Joincie). Chętnie robiłbym podobne materiały przy okazji innych polskich gier, ale faktem jest, że to właśnie CD Projekt sięgnął po pomoc Platige Image (gdyby zrobiło to inne studio przy okazji innej gry - z radością bym to omówił :)

@Mikey57 --> dzięki za Hardkor 44 :)

Qazacolt napisał 05.03.2012 00:44 
Niezły program, ciekawy materiał o KoA i SW miło się oglądało.
Mam również problem wysłałem dwa smsy

Cieszę się, że program Ci się podobał :) Osobiście nie koordynuję konkursów, przekażę Twoją uwagę osobom, które to ogarniają - przykro mi, że doszło do takiej sytuacji :(

glowa711 napisał 07.03.2012 23:30 
Teraz tak zapragnąłem, przyznam, by Piotrek dał zapalić jointa Konradowi Rawińskiemu z Cenegi lub któremukolwiek twórcy z zespołu DMD. Przed sekundą ściągnąłem bowiem presspack związany z Uprising 44 i zauważyłem, że gra nabrała rumieńców.

Materiał poświęcony Uprising44 robiłem już w styczniowym Joincie (jest do obejrzenia na stronie), choć nie wykluczone, że do tematu wrócimy :)

post edytowany 1 raz, ostatnio 09.03.2012 01:49

 

Majki199


PC XT
postów: 279
 29.03.2012 14:26

Nie wiem na ile moja rekomendacja tematu z uniwersum Mass Effecta wpłynęła na to, że pojawił się on w odcinku, ale naprawdę dostałem to czego chciałem się dowiedzieć. Wreszcie się nieco dowiedziałem o uniwersum tej gry i szykuje się kilka lekturek w najbliższym czasie :)

Bardzo zaciekawił mnie fragment o Alanie Wake'u. Dał mi trochę inne spojrzenie na grę. No i cóż, gdyby nie to, że Silent Hill na mnie czeka to już pewnie grałbym w najnowszą produkcję. Jestem niesamowicie ciekawy fabuły i klimatu w najnowszej odsłonie. Po gameplayu od samego początku rewelacji się nie spodziewałem, aczkolwiek w części pierwszej ani przez chwilę nie narzekałem na nudę.

Rozmowa z osobą z CD Projekt na temat tworzenia scenariusza rzuciła mi jakieś nowe światło na etap powstawania gier i myślę, że informację w jakiś sposób mogą być przydatne w przyszłości. Natomiast co do zwycięzcy w kategorii najlepszy scenariusz. Patrząc na to co zostało nominowane to Uncharted nie jest najgorszym wyborem, aczkolwiek moim zdaniem to Arkham City powinno wygrać

Co do Afro Samuraia. Tematy poruszane w tej części dobrze i ciekawie zaprezentowane i sądze, że wszystko byloby fajne, gdyby nie to, że samo anime jest słabe i nudne. I to niestety wyeliminowało mnie z zainteresowania się czymkolwiek na temat tej produkcji.

W całości odcinek rewelacyjny. Chyba czas zwiększyć emisję do dwóch razy w miesiącu. Wybacz Piotrku, że chce Cię zachęcić do cięższej pracy, ale robisz super program :)

Co do przyszłym odcinków to do głowy wpadło mi znowu kilka tematów:

1. Akademia Twórców Gier Techlandu. Jakieś dwa miesiące temu Techland utworzył tą inicjatywę, w celu zachęcenia Polaków do tworzenia pewnych elementów gier w domu (pierwszym etapem byl Level design), a najlepsi twórcy dostaną pracę w tej firmie.

2.Krakowskie studio Reallity Pump. Jak wiadomo ich gra Two Worlds 2 jest najlepiej sprzedającą się polską grą w historii (ponad 2,5 mln kopii), a pomimo to studio w Polsce jest o wiele mniej popularne niż CD Projekt, Techland, czy nawet City Interactive. Chętnie poznałbym kulisy sukcesu Two Worlds 2.

3. Z racji tego, że za półtora miesiąca premiera Maxa Payne 3. Może warto byłoby się coś dowiedzieć o historii i losach Maxa, którego przez długi czas nie widzielismy w grach

 
Aragornix


ENIAC
postów: 1
 01.05.2012 22:57

Najlepszy program hypera

 


postów: 25
 10.05.2012 22:02

@Aragornix --> Miło mi to czytać :)

 
balltazar


ENIAC
postów: 1
 17.05.2012 15:58

Panowie, miałbym ogromną prośbę, ktoś z Was wie może jak nazywa się ta piosenka z końca, 17 odcinka ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam

 


postów: 25
 17.05.2012 21:36

@balltazar - W kwietniowym odcinku wykorzystaliśmy na końcu fragment Pyrkon Dance 2012 - leci tam piosenka "Cobrastyle" Teddybears :)

 

Szymon"MaxBlue"Gwadera


ENIAC
postów: 63
 31.05.2012 10:54

Bardzo lubię Jointa,za fajne tematy i nie sądzę żeby szybko pomysły się wyczerpały. O czymś takim można gadać w nieskończoność. Jest mnóstwo fajnych osobistości w świecie około groowym i uważam że jeszcze nie ze wszystkimi się mieliśmy okazję zapoznać.
Oby tak dalej,a ostatni odcinek...NAJLEPSZY!

 

PTa4


ENIAC
postów: 6
 01.06.2012 16:35

W Joincie można się naprawdę ciekawych rzeczy dowiedzieć jak na przykład o tej rotoskopi. Szkoda, że teraz przerwa wakacyjna będzie. ;/ Będzie chociaż można odcinki archiwalne obejrzeć, bo nie miałem okazji od początku oglądać tej serii. :D

 

[???]


Niezapomniany Spamer
postów: 3000
 06.06.2012 13:52

W ostatnim odcinku Piotrek wspominał o zmianach w formule programu. Ciekawe, o co może chodzić? Obecna(powiązania gier z innymi dziełami kultury, historia danego uniwersum rozwijana równolegle w różnych formach przekazu i przede wszystkim - wywiady z ludźmi z różnych branż, niekoniecznie growych, acz mimo to z nimi powiązanych) w każdym razie jest całkiem fajna. Może dojdzie coś jeszcze? A może tylko zmienią wystrój studia(zmienią kolor)? Kto wie? Zobaczymy po wakacjach. Mam nadzieję, że w międzyczasie prowadzący nazbiera mnóstwo ciekawych materiałów do swojego programu w tej nowej formule. Pozostaje nam czekać z niecierpliwością.

 

Majki199


PC XT
postów: 279
 10.09.2012 17:51

Z racji, że Joint był moim ulubionym programem, to jeszcze przed pierwszym odcinkiem wyrażę swoje obawy na temat skrócenia trasmisji odcinka do 15 min. Jednak program był na tyle rozbudowany, że przeważnie 30 min okazywało się za mało i raczej liczyłem, że emisja ulegnie wydłużeniu, no ale zobaczymy jutro

 

Majki199


PC XT
postów: 279
 12.09.2012 22:39

No i moje obawy były słusze. O ile Piotrku twój Hyper Express w nowej formie wygląda rewelacyjnie to moim zdaniem Joint trochę stracił na jakości. Pierwszy temat Jointa o łaziku zrobiony bardzo pomysłowo i ciekawie i miło było o tym posłuchać. Przedstawienie filmu na bazie gier Indie jak dla mnie zdecydowanie za krókie i nie do końca mnie przekonało do oglądniecia filmu ( a chyba taki był twój zamiar). Najwięcej czasu poświęcone zostało było uniwersum Might and Magic. Na wstępnie zaznaczam, że nie jestem fanem tego świata, więc akurat ten fragment do mnie nie trafił. Mogę się natomiast wypowiedzieć, że obecnie był to trochę zbędny temat do tego programu, zwłaszcza, że w niedawnej relacji z Gamesomu bardzo dużo czasu poświecono na te gry. Szkoda, że nie zostało więcej przedstawione o grach Indie, np. jakieś fragmenty filmu albo opinie twórców gry o filmie

 

glowa711


now that's the end
postów: 3661
 12.09.2012 23:27

Z chęcią wypowiem się o Indie Game: The Movie i samych indykach w jednym z blogowych wpisów, ażeby odciążyć Piotrka. Czuję się w temacie pewnie, a sam film zresztą obejrzałem trzeci raz dokładnie wczoraj. Kompleksowe zobrazowanie gier niezależnych w jakimś tekście byłoby dla mnie nie lada przyjemnością - indyki są bowiem moim konikiem. Jakkolwiek dziwnie to brzmi.

 
kamasikx


ENIAC
postów: 13
 13.09.2012 20:19

jointy są fajne

 

Mikey57


Apple I
postów: 129
 13.09.2012 20:20

Szczerze? Bez rewelacji.Skrócenie formy nie pasuje do Jointa. Był to program w którym główną rolę miało ciekawe omawianie różnych tematów(a radziłeś sobie z tym doskonale). A teraz czas cię goni.
np. Curiosity Petera opisałeś tylko pod tematem samej ciekawości i powiązań z łazikiem. Nie wspomniałeś o dlc za 78tys.$.

 


postów: 538
 13.09.2012 20:39

Majki199 napisał 12.09.2012 22:39 
Najwięcej czasu poświęcone zostało było uniwersum Might and Magic. Na wstępnie zaznaczam, że nie jestem fanem tego świata, więc akurat ten fragment do mnie nie trafił. Mogę się natomiast wypowiedzieć, że obecnie był to trochę zbędny temat do tego programu, zwłaszcza, że w niedawnej relacji z Gamesomu bardzo dużo czasu poświecono na te gry.

W relacji z Kolonii był jeden wywiad o onlajnowej wersji M&M i kawałek z konferencji Ubi - w sumie jakieś 5 może 6 min. i o czymś zupełnie innym... Co jak zwykle jest dowodem na względność poczucia czasu
pozdr
tk

 

[???]


Niezapomniany Spamer
postów: 3000
 25.09.2012 21:53

Chyba jakiś błędzik przy montażu ostatniego odcinka, bo w materiale na temat Gotham City Impostors Piotrek powiedział dwa razy to samo pod rząd. Niewielki szczególik, ale zawsze coś.

Dokładnie to przy tych słowach, jakby co:
"A takich tytułów mieliśmy przecież tysiące"

post edytowany 1 raz, ostatnio 26.09.2012 22:03

 

Zbyszek


NextGen
postów: 1050
 28.10.2012 14:37

Czyżby poskutkowały moje skromne sugestie o przywrócenie do łask komiksu na antenie? Miło jeszcze gdybyście tak dawali fragmenty książek w programach byłoby świetnie.

 
gobi


ENIAC
postów: 1
 13.11.2012 23:19

Ludzie - proszę, usuńcie ten głupawy przerywnik z Larą Croft. Co dwa zdania pojawia się takie niewiadomo co i po dwudziestym razie rzygać się już chce. Szczerze mówiąc przełączam na inny kanał jak leci joint bo wkurza mnie pokazywany w kółko dwusekundowy dżingiel. CZY WY WOGÓLE OGLĄDACIE SWÓJ PROGRAM????

 

Sokrates


ENIAC
postów: 60
 16.12.2012 16:17

Najnowszy odcinek był naprawdę dobry. Świetną książkę poleciliście + fajna muza leciała (White & Nerdy jeżeli się nie mylę). Dobra tematyka, tylko troszkę więcej gości by się przydało.

 

Wedge


PC XT
postów: 338
 09.09.2013 22:57

Oficjalnie w najbliższej przyszłości nie będą przewidziane nowe odcinki Jointa ponieważ Piotrek Kubiński (prowadzący) zaczął pracować z TeleToon+ i niestety chyba przez brak czasu program w najbliższym czasie nie będzie transmitowany.

 


postów: 25
 10.09.2013 09:20

No to prostujemy: Brak Jointów nie ma nic wspólnego ani z moim rzekomym brakiem czasu, ani z tym, że zacząłem prowadzić nowy program na teleTOON+. Po prostu Joint, jak i parę innych programów, jest od pewnego czasu zawieszony (o czym wiadomo nie od dziś) i czeka na być może lepsze czasy. Tyle w tym temacie :)

 

Wedge


PC XT
postów: 338
 10.09.2013 23:04

Piotrek Kubiński napisał 10.09.2013 09:20 
No to prostujemy: Brak Jointów nie ma nic wspólnego ani z moim rzekomym brakiem czasu, ani z tym, że zacząłem prowadzić nowy program na teleTOON+. Po prostu Joint, jak i parę innych programów, jest od pewnego czasu zawieszony (o czym wiadomo nie od dziś) i czeka na być może lepsze czasy. Tyle w tym temacie :)

Sory ale to stwierdziłem po wpisie na fejsbuku: Nie planujemy tego programu w najbliższej przyszłości. Piotrek teraz zaangażował się w nowy projekt dla teleTOON+ i będzie prowadził program "teleTOON+ Play".

 
 spis tematów

 

SZUKAJ NA FORUM

 
  
  

POKOJE

 
FAQ przeczytaj zanim napiszesz
DO I OD HYPERA pytania do nas
ANIME nasze seriale
PROGRAMY HYPERA Wasze komentarze do programów Hypera
REVIEW TERRITORY program Miłosza i Tadeusza - Wasze o nim dyskusje
REPLAY Tutaj możecie dyskutować o tworzonym przez was, widzów, programie
ON THE ROAD oczami kamer HYPERA
TRAILERS Zapowiedzi nowych gier.
MATERIAŁY WIDEO Miejsce na rozmowy o filmikach dostępnych na naszej stronie.
GRY PCtowe tutaj dyskutujemy o grach na PC
GRY KONSOLOWE tutaj dyskutujemy o grach na konsole
GRY JAVA tutaj dyskutujemy o grach Java
SPRZĘT I OPROGRAMOWANIE czyli to, na czym gracie
KSIĄŻKA I FILM Dyskusje o wartych wspomnienia obrazach filmowych i książkach - niekoniecznie związanych z grami komputerowymi.
ŚCIĄGAWKI jak to przejść?
HYDE PARK Miejsce na offtopiki i inne tematy nie pasujące do pozostałych działów.
PROGRAMY HYPERA - ARCHIWUM co najchętniej oglądacie
www.ncplus.pl | www.canalplus.pl  |  www.alekinoplus.pl  |  www.planeteplus.pl  | 
www.kuchniaplus.pl  |  www.domoplus.pl | www.teletoonplus.pl | www.miniminiplus.pl